- Katılım
- 12 Kas 2020
- Konular
- 2,527
- Mesajlar
- 2,994
- Çözümler
- 1
- Tepkime puanı
- 496
- Puanları
- 248
- Yaş
- 38
- Web sitesi
- gsmmob.com.tr
Sanal gerçeklik gözlüğü (VR gözlük) nedir?
Sanal gerçeklik gözlüğü , günümüzde yaygın olan LED , LCD , Plazma gibi teknolojiler ile üretilmiş telefon , bilgisayar ve diğer birçok aygıtın ekran görüntüsünü daha gerçekçi göstermek , göz yanılmaları ( hileleri ) sayesinde görüntüyü daha gerçekçi olarak algılatmak için tasarlanmış teknolojik gözlüklerdir. Bazen bir karton ve bir gözlük çerçevesi ile bazen de Oculus,LG,Samsung,Google,Sony gibi dünya devlerinin ürettiği Sanal Gerçeklik gözlükleri ile telefonlarımızda bir filmi izlerken , oyun oynarken veyahut televizyon ekranında 3D bir film seyrederken , izlenilen görüntüyü daha gerçekçi algılama sağlanabilir ve izlenilen şeylerden daha fazla zevk alınabilir.
Daha önce denemediyseniz, bugün ilk VR deneyimizi yaşayın!
ATV'den yayınlanacak olan final maçı akıllı cihazlardan "360 derece"lik açıyla ekrana getirilerek bir ilke daha imza atılacak. ATV dünyada ikinci kez uygulanacak olan 360 derece kameralı canlı maç yayını ile 26 Mayıs'ta Galatasaray ve Fenerbahçe arasında oynanacak Ziraat Türkiye Kupası finalini sporseverlere saha içinde bulunuyorlarmış duygusunu yaşatmaya çalışacak.
Teknik olarak nedir?
Teknik olarak sanal gerçeklik terimi bireylerin orda olma hissini yaşadığı bilgisayar kaynaklı 3 boyutlu ortamlar için kullanılıyor. Kullanıcılar, çeşitli çevre birimleri (kasklı ekran vb.) aracılığıyla sanal ortamlara dahil oluyor. O ortama girdiği andan itibaren kullanıcının gerçeklik ile bağlantısı kopuyor ve tamamen sanal gerçekliğin yaratıldığı ortamda olma hissini yaşıyor. Kullanıcıların bu deneyimi "gerçekten" yaşayabilmesi için, sanal gerçeklik tasarımlarının kusursuz olması gerekir; aksi takdirde yaratılan zayıf "gerçeklik hissiyatı" kullanıcının bu deneyimi tam olarak yaşayamamasına sebep olur.
Sanal geçeklik ortamları, katılımcı üzerinde yarattığı gerçeklik hissiyatı yoğunluğuna (seviyesine) göre farklılıklar gösterir;
Kısmi Katılımlı Ortamlar: Bir takım fiziksel unsur ve sanal imgelerin bir arada kullanılmasını gerektiren bu ortam, katılımcıya, gerçek dünya ile ilişkisini bütünüyle koparmadan bir gerçeklik hissiyatı yaşatır. Bu ortama uçuş simülatörlerini örnek gösterebiliriz. Uçuş simülatörlerinde, geniş bir ekrandan yansıtılan sanal imgeler ve pilot kabini gibi fiziksel unsurlar bulunur. Katılımcı, bu ortamda herhangi bir sanal gerçeklik cihazı (kasklı ekran ya da eldiven vb.) kullanmaya ihtiyaç duymaz.
Sanal gerçeklik gözlüğü , günümüzde yaygın olan LED , LCD , Plazma gibi teknolojiler ile üretilmiş telefon , bilgisayar ve diğer birçok aygıtın ekran görüntüsünü daha gerçekçi göstermek , göz yanılmaları ( hileleri ) sayesinde görüntüyü daha gerçekçi olarak algılatmak için tasarlanmış teknolojik gözlüklerdir. Bazen bir karton ve bir gözlük çerçevesi ile bazen de Oculus,LG,Samsung,Google,Sony gibi dünya devlerinin ürettiği Sanal Gerçeklik gözlükleri ile telefonlarımızda bir filmi izlerken , oyun oynarken veyahut televizyon ekranında 3D bir film seyrederken , izlenilen görüntüyü daha gerçekçi algılama sağlanabilir ve izlenilen şeylerden daha fazla zevk alınabilir.
Daha önce denemediyseniz, bugün ilk VR deneyimizi yaşayın!
ATV'den yayınlanacak olan final maçı akıllı cihazlardan "360 derece"lik açıyla ekrana getirilerek bir ilke daha imza atılacak. ATV dünyada ikinci kez uygulanacak olan 360 derece kameralı canlı maç yayını ile 26 Mayıs'ta Galatasaray ve Fenerbahçe arasında oynanacak Ziraat Türkiye Kupası finalini sporseverlere saha içinde bulunuyorlarmış duygusunu yaşatmaya çalışacak.
Teknik olarak nedir?
Teknik olarak sanal gerçeklik terimi bireylerin orda olma hissini yaşadığı bilgisayar kaynaklı 3 boyutlu ortamlar için kullanılıyor. Kullanıcılar, çeşitli çevre birimleri (kasklı ekran vb.) aracılığıyla sanal ortamlara dahil oluyor. O ortama girdiği andan itibaren kullanıcının gerçeklik ile bağlantısı kopuyor ve tamamen sanal gerçekliğin yaratıldığı ortamda olma hissini yaşıyor. Kullanıcıların bu deneyimi "gerçekten" yaşayabilmesi için, sanal gerçeklik tasarımlarının kusursuz olması gerekir; aksi takdirde yaratılan zayıf "gerçeklik hissiyatı" kullanıcının bu deneyimi tam olarak yaşayamamasına sebep olur.
Sanal geçeklik ortamları, katılımcı üzerinde yarattığı gerçeklik hissiyatı yoğunluğuna (seviyesine) göre farklılıklar gösterir;
Kısmi Katılımlı Ortamlar: Bir takım fiziksel unsur ve sanal imgelerin bir arada kullanılmasını gerektiren bu ortam, katılımcıya, gerçek dünya ile ilişkisini bütünüyle koparmadan bir gerçeklik hissiyatı yaşatır. Bu ortama uçuş simülatörlerini örnek gösterebiliriz. Uçuş simülatörlerinde, geniş bir ekrandan yansıtılan sanal imgeler ve pilot kabini gibi fiziksel unsurlar bulunur. Katılımcı, bu ortamda herhangi bir sanal gerçeklik cihazı (kasklı ekran ya da eldiven vb.) kullanmaya ihtiyaç duymaz.
Moderatör tarafında düzenlendi: